Konfliktin kohtaamisen kyky on yksi tärkeistä valmiuksista, joka ratkaisee menestymisen nykyajan työelämässä. Vaikka konfliktit koettelevat luottamusta, eri tavoitteiden yhteensovittaminen ei välttämättä johda henkilökohtaisiin ristiriitoihin – ellei tilannetta käsitellä väärin.
Viisi vuotta sitten valtioneuvoston julistama poikkeustila sulki toimistot ja siirsi työntekijät keittiönpöytien ääreen. Nyt viisi vuotta myöhemmin jokaisessa työyhteisössä tulisi kiinnittää huomiota kolmeen keskeiseen asiaan.
Virallisen organisaation lisäksi yrityksissä on myös näkymätön sisäisistä yhteistyösuhteista muodostuva rakenne, jonka merkitys on kasvanut viime vuosina. Asemaa näkymättömässä organisaatiossa kannattaa kehittää samalla tavoin kuin asemaa virallisessa organisaatiossa.
Henkilötietoja käsittelevien organisaatioiden alkuvuosi kului toimeliaasti uutta lainsäädäntöä soveltaessa. Eurooppalainen tietosuoja-asetus (GDPR) laittoi monet miettimään, mistä vanhoista käytännöistä pitää luopua.